poniedziałek, 9 listopada 2015

Oscarowy TAG książkowy

Nominację do tagu otrzymałam od Kociary. Dziękuję i przystępuję do odpowiedzi!



Nagroda Akademii Filmowej, czyli Oscar dla najlepszej (póki co) książki wydanej w 2015 roku.
Boję się, że będę się powtarzać w kolejnych pytaniach, ale tutaj zdecydowanie Królowie przeklęci Maurice Druon, którzy ukazali się nakładem Wydawnictwa Otwarte. Książka urzeka nie tylko sposobem pisania, ale również fabułą i klimatem!

Oscar dla najlepszego aktora pierwszoplanowego, czyli Twój ulubiony główny bohater
Kto mnie zna, ten wie. Nagroda wędruje do Daniela Sempre oraz Davida Martina z moich ulubionych powieści Zafóna.

Oscar dla najlepszej aktorki pierwszoplanowej, czyli Twoja ulubiona główna bohaterka
Emily Crewe, bohaterka książki Złamane pióro Małgorzaty Marii Borochowskiej. Nagroda przyznana za znakomite zainteresowania i zamiłowanie do synonimów.

Oscar dla najlepszego aktora drugoplanowego, czyli Twój ulubiony drugoplanowy bohater
Tak myślałam, że będę się bez przerwy powtarzać.
Nagroda wędruje do Fermina Romero de Torres, bohatera cyklu Cmentarz Zapomnianych Książek, oczywiście Zafóna.
Muszę też przyznać Oscara dla Jaskra, bohatera Sagi Wiedźmin. Nie potrafiłabym wybrać między tą dwójką!

Oscar dla najlepszej aktorki drugoplanowej, czyli Twoja ulubiona drugoplanowa bohaterka
To będzie dziwne, ale przyznaję tę nagrodę Nieobecnej, bohaterce książki Mroki Jarosława Borszewicza. Nie mam sensownego wytłumaczenia, po prostu ją polubiłam.


Oscar dla najlepszego filmu nieanglojęzycznego, czyli książka, na której tłumaczenie czekacie z niecierpliwością
Brak nagrody w tej kategorii. Moja znajomość języka angielskiego jest nikła, jedynie na stopie komunikacyjnej. Nie czytam więc książek w języku angielskim. Czekam na kontynuację książki Wariant, jednak nie wiem na razie, czy przyznałabym jej nagrodę.

Oscar za najlepszy pełnometrażowy film animowany, czyli Wasza ulubiona powieść dla dzieci
Alicja w Krainie Czarów zachwycała mnie już jako dziecko. Zgubiłam egzemplarz, niedawno zakupiłam nowy, by móc do niej wracać.

Oscar za najlepszy krótkometrażowy film animowany, czyli Wasz ulubiony zbiór bajek dla dzieci.
Baśnie w języku polskim i angielskim. Pamiętam, że lubiłam je czytać jako dziecko!


Oscar za najlepszy montaż, czyli najlepiej wydana (pod względem graficznym) książka
Światło, którego nie widać, Królowie przeklęci TOM I i II. oraz Ogniem i mieczem, którego pięknego wydania jestem właścicielką.


Oscar za najlepszą muzykę filmową, czyli książka z muzyką w tle
Uwielbiam słuchać utworów granych na fortepianie, mówiłam już? Dlatego też nagrodę w tej kategorii otrzymuje Złamane pióro.

Oscar za najlepsze kostiumy, czyli najlepsza powieść historyczna
Oscar w tej kategorii wędruje do Królów przeklętych.

Oscar za najlepszą reżyserię, czyli Twój ulubiony autor/ulubiona autorka
Carlos Ruiz Zafón. Chciałabym móc z nim porozmawiać, chociaż chwilę!

Oscar za najlepszy scenariusz adaptowany, czyli Twoja ulubiona ekranizacja filmowa
Nie oglądam wielu ekranizacji. Jestem pewnie książkowym ewenementem, ale albo czytam książkę, albo oglądam film.
Nagrody w tej kategorii nie przyznaję.

Oscar za najlepszy scenariusz oryginalny, czyli książka, którą chętnie zobaczysz na dużym ekranie
Jak wyżej. Nie chcę zniekształcać swojego wyobrażenia świata przedstawionego i bohaterów. Lubię, gdy zostają tylko w mojej wyobraźni.

Oscar za najlepsze zdjęcia, czyli książka, w której pojawiają się zdjęcia i ilustracje
Mały książę.

Oscary honorowe i specjalne, czyli Twoja ulubiona książka uhonorowana nagrodą literacką
Ciągle się powtarzam, ale cóż... Sentyment swoje robi.
Lawendowy pokój Nina George
Cień wiatru, Gra Anioła, Więzień Nieba Carlos Ruiz Zafón
Złamane pióro Małgorzata Maria Borochowska

3 komentarze:

  1. Wielu z wymienionych przez Ciebie książek nie czytałam. Mam w planie "Królów przeklętych" - już się nie mogę doczekać aż przeczytam te 2 tomy, bo zapowiada się wspaniała lektura :)

    Nominowałam Cię do LBA. Więcej informacji na: houseofreaders.blogspot.com
    Mam nadzieję, że odpowiesz na zadane przeze mnie pytania :) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Królowie są naprawdę pięknie wydani.

    OdpowiedzUsuń
  3. pasjanaszymzyciem.blogspot.com/2015/11/tag.html

    Już dawno Cię nominowałam, jeżeli byś chciała to zapraszam do odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń