środa, 16 września 2015

As na stronie #1



As na stronie - cykl, w którym zaprezentuję Wam "Asy z rękawa" czytanych ostatnio książek, czyli cytaty, które spodobały mi się najbardziej. Bez zbędnego przedłużenia, zaczynamy!


Czy nie jest czasem tak, ze spełnienie zawodowe, uwolnienie od poczucia winy i własnych kompleksów daje nam szanse na miłość, czy miłość pozwala nam spełnić się we wszystkich innych dziedzinach życia. Myślę, ze nie zamyka się na miłość... Tak przynajmniej mi się zdaje. Chciałabym po prostu być jej w pełni świadoma . W pełni świadoma swojego uczucia i uczucia tej drugiej osoby. Zainspirować cudze życie i stać się dla kogoś niezbędna. Mam tylko czasami wrażenie, ze nie mam nic do zaoferowania.
Złamane pióro - M.M. Borochowska
Proste i piękne historie o miłości są już z założenia oceniane jako banalne i kiczowate, a przecież miłość jako uczucie jest towarem pożądanym przez każdego. Miłość nie jest banałem. Odbioru sztuki trzeba się nauczyć i wypracować w sobie tę wrażliwość na piękno. Patrzeć i zobaczyć to wielka sztuka.
Złamane pióro - M.M. Borochowska
Pamięć zawsze pokazuje nam minione obrazy w korzystnym świetle, nieomal bez skazy.
Złamane pióro - M.M. Borochowska
Każdy człowiek potrzebuje marzeń i buntu. Tylko marzyciele i buntownicy popychają świat do przodu. Tylko z marzeń i buntu rodzą się rzeczy wielkie...
Złamane pióro - M.M. Borochowska
Myślę, że definiowanie własnej twórczości jest bardzo ograniczające. Po co programować odbiorcę i sugerować mu zakres i odbiór własnej twórczości. To jest właśnie w tym najbardziej podniecające, że mogę zaskakiwać i że każdy odbierze moje prace, jak chce.
Złamane pióro - M.M. Borochowska
Ty głupia krowo, dlaczego musiałaś umrzeć w samym środku życia!
Lawendowy pokój - Nina George
O wiele za dużo kobiet staje się wspólniczkami brutalnych i nieczułych mężczyzn. Kłamią dla nich. Okłamują własne dzieci. Bo kiedyś były tak samo traktowane przez swoich ojców. Takie kobiety chcą nadal wierzyć, że za tą brutalnością kryje się miłość. Inaczej ich własny ból doprowadziłby je do szaleństwa.
Lawendowy pokój - Nina George
Cała miłość. Wszyscy umarli. Wszyscy, z którymi zetknęliśmy się w życiu. Oni są jak rzeki wpadające do oceanu naszej duszy. Jeżeli nie będziemy chcieli o nich pamiętać, ocean wyschnie.
Lawendowy pokój - Nina George
Istnieje miłość, o której myśli się z perspektywy majtek. I tę znam. Sprawia przyjemność przez piętnaście minut. Po drugie, istnieje miłość czerpiąca z rozumu. Tę znam również, upatrujesz sobie paru facetów pasujących obiektywnie do twojego życia lub niespecjalnie wchodzących w paradę twoim życiowym planom. Tyle że oni nie budzą twojego zachwytu. No i po trzecie, istnieje miłość rodząca się gdzieś w piersi czy też w głębi splotu słonecznego albo gdzieś w tej okolicy. Tej pragnę.To z niej płynie magia zdolna rozświetlić mój system życiowy aż po ostatnią śrubkę.
Lawendowy pokój - Nina George
Nie musiał nigdy podróżować, a książki wystarczały mu za partnerów do rozmów... czasem cenił je nawet bardziej niż ludzi.
Lawendowy pokój - Nina George
Ponieważ mnie kochasz, ja sama uczę się kochać siebie.
Lawendowy pokój - Nina George
Stajesz się innym człowiekiem, jeśli w dzieciństwie zamiast przy kaloryferze, ogrzewasz się przy żywym ogniu, zamiast jeździć na rowerku w kasku wspinasz się na najwyższe drzewa, zamiast siedzieć przed telewizorem biegasz cały dzień na dworze.
Lawendowy pokój - Nina George



3 komentarze:

  1. To najlepszy efekt uboczny czytania książek :) Ja zazwyczaj przepisuje do zeszytu, żeby ich później nie szukać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł :D ja swoje cytaty też lubię zbierać w jednym miejscu i przeważnie robię to na LC :D

    Nominowałam Ci do tagu- zachęcam do wykonania :D
    http://ruderude-czyta.blogspot.com/2015/09/lubimyczytactag.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Cytaty świetne :) ja swoich ulubionych cytatów nie zbieram ale może kiedyś zacznę :D

    OdpowiedzUsuń