poniedziałek, 14 września 2015

5 książek na kaca - Stos #1

Dzisiaj przywędrowała do mnie paczka, której się nie spodziewałam... Albo spodziewałam, tyle że nie już dzisiaj. Z Mariką z "Po książkach mam kaca" postanowiłyśmy wymienić się kilkoma pozycjami...

Niewinnie wyglądająca paczuszka czekała na mnie cierpliwie na kuchennym stole. Wracam do domu po długim i męczącym dniu, a na twarz od razu wstępuje uśmiech, gdy widzę Mariki nazwisko. 
Jak fajnie, że już dotarły!


Jakie smakołyki kryje ta niepozorna paczuszka? 


1. "Jad. Chcę ukraść twoje życie!" - S. B. Hayes
To thriller psychologiczny o nastolatce, która wchodzi w dorosłość, przeżywa swoje pierwsze miłosne uniesienia i zazdrości. W tle przewijają się mroczne sekrety, które kryje przeszłość, a bohaterka ma przeświadczenie, że w jej życiu są obecne siły nieczyste...
Zapowiada się ciekawie, ale czy na pewno tak będzie? Może ktoś z Was czytał i jest w stanie mi powiedzieć?

2. "Tajemnice królów"Victoria Gische
Mówiłam Wam, że uwielbiam historię? Zwłaszcza starożytną! Portal lubimyczytac.pl powiedział mi, że jest to książka pełna tajemnic, przygód, zdrad, sensacji... Opinie czytelników są różne, jednak postanowiłam sięgnąć po książkę osobiście i sprawdzić, co kryją jej strony.

3. "Pieśniarz wiatru"William Nicholson

"Pryskaliwkać egzaminy! Nienawidzę szkoły i klasyfikacji! Nie będę sięgać wyżej, starać się bardziej ani pracować ze wszystkich sił, by jutro być lepszym niż dziś! W otoczonym murami mieście Aramanth egzaminy są wszystkim. (...)" 
Pozycja zaciekawiła mnie właśnie ze względu na tematykę... Bunt przeciwko egzaminom? Kara dla rodzin? Jak to?

Sposób, bym się dowiedziała, jest jeden...

4."Ogar Boga"Anna Gręda
To kolejna książka, na którą polowałam już od jakiegoś czasu. Słyszałam na jej temat wiele opinii i każda była inna... Jednym się podobała, innym nie... Jeszcze inni mieli do niej neutralny stosunek - ot, czytadełko na kilka godzin. Kiedyś lubiłam wątek wampirów, więc chciałabym do niego wrócić... Jak wypadnie w pozycji polskiej autorki? Książkę dodaję do kolejki.

5. "Poetyckie debiuty 2010" - Roman Honet (wybór i redakcja)
Lubię czasami wieczorem siąść z ciepłą herbatą - najlepiej smakową, która relaksuje mnie już zapachem - i poczytać parę wierszy. Pomyślałam, że to pozycja w sam raz na zbliżające się jesienne wahania nastroju.

Co sądzicie o tych książkach? Podzielcie się swoimi wrażeniami!

11 komentarzy:

  1. Zainteresowałaś mnie nimi i chętnie bym je przeczytała. Jednak narazie czeka mnie lektura. Więc jak narazie mogę pomarzyć o książce mniej przyziemnej. Póki nie skończe Cierpień młodego Wertera.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ładny stosik, niestety żaden tytuł, ani nawet autor kompletnie nic mi nie mówi. Niemniej jednak "Jad" oraz "Pieśniarz Wiatru" zapowiadają się całkiem nieźle :D Pozdrawiam i dołączam do grona czytelników ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam żadnego z tytułów, ale zaciekawiła mnie książka "Jad". Wydaje mi się, że dla Ciebie wymiana udana :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyznam, że paczka wygląda naprawdę niewinnie, nie spodziewałam się, że kryje aż pięć książek :D
    Miłego czytania!

    OdpowiedzUsuń
  5. Historia starożytna zawsze mnie ciekawiła, gorzej z innymi okresami, ale powieść ta mnie ciekawi. Niedawno próbowałam wygrać ja w konkursie, ale cóż nie udało się, będę próbować dalej. ;) Ogar Boga czeka na mojej półce na przeczytanie, nie mam pojęcia, kiedy uda mi się tego dokonać. ;)
    Tobie życzę miłej lektury i więcej tak udanych wymian. :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam wielką ochotę sięgnąć po książkę Ogar Boga. Usłyszałam o niej stosunkowo niedawno, ale taka chęć mnie złapała, że chyba niedługo przyjdzie czas na kolejne zamówienie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze żadnej z nich nie czytałam ale wiem , że w najbliższej przyszłości to nadrobię.. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przyznam, że nie czytałam ani jednej z nich. Ale mam wielką ochotę na "Ogar Boga" ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cieszę się, że paczka dotarła cała i zdrowa <3 Miłego czytania!

    OdpowiedzUsuń
  10. Kurcze fajna sprawa z taka wymianką :)))))
    Ps. zostaję u ciebie i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam książki i sama chętnie przygarnęłabym taki pokaźny stosik :D

    OdpowiedzUsuń