środa, 7 października 2015

As na stronie #4



Mam się czuć jak wariatka, niezależnie od tego, czy jestem obłąkana, czy raczej świadoma. Czy okrucieństwo, którym się karmimy, zdominowało błękit mojej duszy? A może to sprawiło, że straciłam kontakt ze sobą i z rzeczywistością? Brakuje mi twardego gruntu pod nogami, zaczęłam pląsać w niebezpiecznych rejonach. Tam, gdzie już nie ma normalności. Jestem wariatką.
Placebo Eliza Chojnacka
Warto nauczyć się umierać za życia, wtedy pójdziemy na spotkanie ze śmiercią z ogromną ciekawością (...).
Placebo Eliza Chojnacka
Jak to się stało, że się pogubiłam? Chyba zaczęłam zbyt wiele od siebie wymagać, skupiałam się na szczegółach ze świata zewnętrznego, które sprawiały mi ból.
Placebo Eliza Chojnacka
Wydawałoby się, że nie powinnam generalizować, ale jak tego nie robić, gdy larwy są wszędzie.
Placebo Eliza Chojnacka
Potrzebuję każdego koloru, Jasnego, szarego, ciemnego. Ale nie może dominować tylko ciemny. Mam dość czarnych ochłapów egzystencji. Włóżcie sobie je w dupę.
Placebo Eliza Chojnacka
Skąd tyle w ludziach egoizmu? Próbuję się tego dowiedzieć. Większość z nas nie widzi nic poza czubkiem swojego nosa. Nie rozglądamy się. A kiedy nawet to robimy, wolimy zajrzeć do sąsiada zza miedzy i przyglądać się wścibsko jego życiu, niż wczytać się w umysł bliskich, którzy często potrzebują naszego wsparcia.
Placebo Eliza Chojnacka
Błąd, który się pojawił, tkwi w pewnym sensie w każdym z nas, ponieważ nie doceniamy w pełni wartości życia. Często mamy skłonność do wymyślania nieprawdziwych problemów.
Placebo Eliza Chojnacka
A kto teraz nie cierpi? Ludzie puści - może są to osoby, którym gówno nie przeszkadza na co dzień, może to nie jest puste, a raczej wygodne. Wygodne na tyle, że można być przy zdrowych zmysłach. Czynności płytkie stanowią ulgę.
Placebo Eliza Chojnacka
Nie trzeba jednak znaleźć się w takim ośrodku, by zauważyć, że jednostka ludzka nie toleruje słabości. Nie lubimy starości, ludzi chorych. Paradoksem jest to, że właśnie takie osoby są chętnie utrwalane w sztuce. Doznajemy szoku, a przecież to fragment naszego życia, fragment nas samych.
Placebo Eliza Chojnacka
[człowiek] Niezależnie od koloru skóry, wyznania, orientacji seksualnej potrzebuje godności. Jednak żebyśmy mogli ją zachować, musimy sami w sobie zobaczyć potrzebę szacunku i zrozumieć, że inni też go potrzebują.
Placebo Eliza Chojnacka
Wyrachowanie jest wspólnym mianownikiem ludzi. Niezależnie od płci. Mężczyźni, podobnie jak kobiety, potrafią kochać pięknie.
Placebo Eliza Chojnacka
Jesteśmy jak nakręcone roboty, które postępują podobnie. Według instynktownych schematów. Może nas uratować jedynie świadomość życia.
Placebo Eliza Chojnacka
(...) często tak jest, że im bardziej jesteś w porządku wobec innych, tym mniej oni to doceniają. I tak kiedy chcą, rzucą w ciebie kamień. Ty nawet nie zdążysz zasłonić się przed nim, bo się go nie spodziewasz. Bo przecież zaczynasz patrzeć sercem i zaczynasz wierzyć. Kto jednak to zauważa?
Placebo Eliza Chojnacka
Nie trzeba być zamkniętym w budynku z kratami, żeby mieć poczucie niewoli.
Placebo Eliza Chojnacka

3 komentarze:

  1. Bardzo dużo cytatów z "Placebo" do mnie najbardziej przemawia ten ostatni.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne!
    Pozdrawiam serdecznie ;*
    http://ravenstarkbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ile świetnych cytatów *o* mnie najbardziej spodobał się trzeci
    Pozdrawiam, Lunatyczka

    OdpowiedzUsuń